zwiastun-obrazek
WYCIECZKA TURYSTYCZNA DO SANOKA I SOLINY - 2023
28 czerwca 2023 r. odbyła się wycieczka turystyczna do Sanoka i Soliny zorganizowana przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych z Domu Pomocy Społecznej w Lubzinie.

W wycieczce uczestniczyło 31 mieszkanek naszego Domu. Pogoda była bardzo dobra, bo nie było zbyt gorąco (maksymalnie +17 stopni Celcjusza), ale najważniejsze, że nie padał deszcz. Wyjechaliśmy z Lubziny o godzinie szóstej. Po przyjeździe do Sanoka zjedliśmy kanapki przygotowane przez naszą kuchnię, wypiliśmy kawę, skorzystaliśmy z WC i o 9.15 rozpoczęliśmy zwiedzanie w dwóch grupach Muzeum Budownictwa Ludowego - popularnie zwanego skansenem. Panie przewodniczki wybrały dla nas najciekawsze miejsca tak, byśmy mogli się zmieścić w dwóch godzinach, bo na tyle mieliśmy zaplanowany tutaj pobyt. Następnie pojechaliśmy do Domu Turysty w Sanoku, gdzie o godz. 12 zjedliśmy ze smakiem  zarezerwowany wcześniej obiad. Następnie pojechaliśmy w dalszą drogę, czyli do Soliny. O godz. 13.45 siedzieliśmy już w wagonikach kolejki gondolowej i podziwialiśmy zapierające dech w piersiach widoki. Znakomicie było widoczne Jezioro Solińskie z zaporą oraz Bieszczady. Kolej gondolowa została oddana do użytku w 2022 r. i jest niewątpliwie dużą atrakcją turystyczną. Bardzo ciekawa jest też wieża widokowa na Górze Jawor, którą też zaliczyliśmy. Po godzinie 16 poszliśmy na koronę zapory, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, zakupiliśmy pamiątki, lody itp. A było w czym wybierać, bo na deptaku przy zaporze sklepików z pamiątkami i punktów gastronomicznych jest naprawdę sporo. O godz. 17.40 opuściliśmy Solinę i autokarem udaliśmy się w drogę powrotną do domu. O godz. 19 w "McDonalds'ie" w Krośnie zatrzymaliśmy się na kolację, gdzie każdy zamawiał we własnym zakresie co chciał. Tuż po 21 bez przeszkód dotarliśmy do DPS Lubzina.