zwiastun-obrazek
WYCIECZKA DO CZĘSTOCHOWY -2022
30 czerwca 2022 r. odbyła się wycieczka turystyczna mieszkanek naszego Domu do Częstochowy.

Wyjazd autokaru z Lubziny nastąpił o godz. 4.50. Liczba uczestników wycieczki: 27 mieszkanek (w tym 2 osoby niepełnosprawne na wózkach) oraz 12 opiekunów - łącznie 39 osób. Pogoda tego dnia była bardzo letnia. Upał dawał się wszystkim we znaki, temperatura powietrza (oczywiście w cieniu) dochodziła do 35 stopni Celcjusza. Jedynie rano parę godzin po wyjeździe było chłodniej. Na szczęście na wycieczce nie było dużo chodzenia, dlatego wszyscy jakoś przetrzymali te upały.
Po godzinie siódmej zrobiliśmy postój połączony z przerwą śniadaniową. Dla wszystkich uczestników wycieczki były przygotowane kanapki, kawa i woda mineralna. Po posiłku, załatwieniu potrzeb fizjologicznych i odpoczynku wyruszyliśmy w dalszą drogę pełni optymizmu, gdyż do celu naszej podróży, czyli Sanktuarium Jasnogórskiego było już całkiem blisko.
O godz. 9.15, czyli zgodnie z planem, byliśmy na parkingu obok Domu Pielgrzyma na Jasnej Górze. Po skorzystaniu z WC, wypiciu kawy, zjedzeniu ciasteczka i zaopatrzeniu się w wodę mineralną wyruszyliśmy zwartą grupą do sanktuarium. Do mszy świętej pozostawała godzina, więc kto chciał mógł już teraz kupić sobie pamiątkę, zrobić zdjęcie czy rozpocząć zwiedzanie, albo po prostu uklęknąć przed Cudownym Obrazem i pomodlić się.
O godz. 11 uczestniczyliśmy we mszy świętej koncelebrowanej w Kaplicy Cudownego Obrazu. Jednym z kapłanów odprawiających tę mszę świętą (w naszej intencji) był ksiądz proboszcz - również uczestnik naszej wycieczki. To był bardzo wzruszający moment dla wszystkich, zwłaszcza gdy każdy sobie przypomniał trudny czas pandemii i izolacji. Dziękowaliśmy Matce Bożej za zdrowie i jednocześnie prosiliśmy, by nas miała w swojej opiece.
Następnie zarządzono czas wolny, który wypełniliśmy zwiedzając muzea jasnogórskie, co o tyle było istotne, że w pomieszczeniach było po prostu chłodniej, na zewnątrz bowiem panował ogromny skwar. Dlatego zrezygnowaliśmy z Drogi Krzyżowej na wałach, nadrabiając to modlitwą w autokarze, gdzie na szczęście bez zarzutu działała klimatyzacja. Zakupiliśmy pamiątki i dewocjonalia, kto chciał zjadł lody i udaliśmy się do Domu Pielgrzyma im. Jana Pawła II.
O godz. 13.30 w ww/ miejscu zjedliśmy dwudaniowy obiad, skorzystaliśmy z WC i o 15 wyjechaliśmy do domu. Zanosiło się na burzę, ale był to jak w przysłowiu "z dużej chmury mały deszcz" i nadal panował wszechobecny upał. O 17.30 w Kłaju zrobiliśmy postój, a w "McDonalds'ie" każdy mógł zamówić coś dla siebie w ramach kolacji. Po ok. godzinie wyruszyliśmy w dalszą drogę i na 19.45 byliśmy na miejscu w Lubzinie.
Wszyscy zdrowi i zadowoleni wysiedliśmy z autokaru, podziękowaliśmy kierowcy panu Bogdanowi za bezpieczną jazdę. Dziękujemy również naszym dobroczyńcom, którzy przyczynili się do tego, że wycieczka się odbyła oraz Stowarzyszeniu na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych z Domu Pomocy Społecznej w Lubzinie - głównemu organizatorowi!